مشکل تحقق اقتصاد مقاومتی، فقدان درک هماهنگ است

  • پنجشنبه 16 آذر 1396 12:32
  • شناسه 12710
مشکل تحقق اقتصاد مقاومتی، فقدان درک هماهنگ است

نایب رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران گفت: یک مشکل برای رسیدن به هدف اقتصاد مقاومتی، نبود درک هماهنگ و واحد از این مفهوم است و شاید دلیل کامیاب نشدن در تدوین و رسیدن به اهداف برنامه ها، همین باشد.

به گزارش شبکه ایران کالا به نقل از ایرنا / 'علا میرمحمد صادقی' افزود: اقتصاد مقاومتی یکی از راهبردهای اساسی است که می‌تواند راه برون‌رفت از مشکلات را برای اقتصاد ایران فراهم کند.

وی تصریح کرد، دولت یازدهم به اقتصاد مقاومتی و سیاست‌های اجرایی آن توجه داشته است اما باید در این دوره بیش‌ازپیش به این مساله توجه شود.
وی افزود، دولت‌های غربی بعد از توافق هسته ای برجام (برنامه جامع اقدام مشترک) قول‌های متعددی در حوزه اقتصادی داده بودند اما هنوز موانع بانکی را برطرف نکرده‌اند؛ بنابراین رهبر معظم انقلاب با توجه به این مسائل و با شناخت وضعیت اقتصاد ایران راهبرد توجه به توانمندی درونی را موردعنایت قرار داده‌اند.
میرمحمد صادقی افزود، ایشان تاکید کردند ابتدا باید در اقتصاد توانایی داشته باشیم و در مرحله بعدی آمادگی لازم برای شوک‌های احتمالی را به دست آوریم و برنامه‌های مرتبط برای مقابله با این شوک‌ها را تدوین و منتشر کنیم.
عضو هیات نمایندگان اتاق ایران یادآوری کرد، همواره مقام های کشور بر تولید داخلی تاکید کرده اند اما باید برای بهبود فضای کسب‌وکار، تقویت تولید یا گسترش سرمایه‌گذاری گام‌های عملیاتی برداشته شود. به غیر از تولید متکی به نفت، دولت باید بتواند به ظرفیت‌های تولید صادرات محورغیرنفتی و تقویت و حمایت از این حوزه توجه و تاکید کند.
میر محمد صادقی فعال بخش خصوصی تاکید کرد در صورت حمایت از تولید، می‌توانیم امیدوار باشیم از وابستگی اقتصاد خود به نفت و سیاست‌های نفتی و شو‌ک‌های نفتی کاسته‌ایم.
به گفته وی، نسبت به گذشته، دولت در مسیر درست‌تری قدم می‌گذارد و مسیر اقتصاد به سمت بهبود حرکت می‌کند. اقتصاد و رشد اقتصادی به بسترهای آرام و متعادل نیاز دارد؛ باید اجازه دهیم در فضای آرامش برنامه‌های دولت در حوزه اقتصاد مقاومتی عملیاتی شود.
رونق اقتصادی، ساماندهی واردات و صادرات و حمایت از خودکفایی در تولید کالاها از بندهای سیاست های اقتصاد مقاومتی است که در سال 1392 ابلاغ شد.
پس از آن، سال 1395 از سوی رهبر معظم انقلاب «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» نام گرفت و امسال نیز (1396) «اقتصاد مقاومتی؛ تولید- اشتغال». نام گذاری شد.

نظر شما

شما در حال ارسال پاسخ به نظر «» می‌باشید.

نظرات بینندگان

جدید ترین برنامه ها

موضوع داغ هفته

خبر آگهی

  • هاپیر تایر، خدمتی ویژه در کسب و کار آنلاین

    هاپیر تایر، خدمتی ویژه در کسب و کار آنلاین

    هایپرتایر با ایده‌ای خلاقانه برای ارایه خدماتی متفاوت در عرصه فروش آنلاین تایر بوجود آمد؛ ویژگی اصلی این مجموعه ارایه خدماتی متمایز در زمینه نصب تایرهای عرضه شده به صورت سیار است‌.

آخرین خبرها