دریافت ۱۳۸ هزار شکایت در مورد کالا و خدمات

  • شنبه 23 دی 1396 11:30
  • شناسه 13861
دریافت ۱۳۸ هزار شکایت در مورد کالا و خدمات

بر اساس گزارش ارایه شده ­سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، ۶۶ درصد شکایت‌های دریافتی به صورت تلفنی، ۱۶ درصد حضوری و ۱۸ درصد باقیمانده به صورت کتبی بوده است.

بر اساس گزارش ارایه شده ­سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، ۶۶ درصد شکایت‌های دریافتی به صورت تلفنی، ۱۶ درصد حضوری و ۱۸ درصد باقیمانده به صورت کتبی بوده است.

دریافت ۱۳۸ هزار شکایت در مورد کالا و خدمات

به گزارش شبکه ایران کالا ، ؛۱۳۷ هزار و ۹۶۵ فقره شکایت در مورد کالا و خدمات از طریق ستاد خبری مستقر در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان‌ها در ۹ ماهه امسال دریافت شد که ۹۲ درصد آن‌ها مورد رسیدگی قرار گرفتند و ۸ درصد باقیمانده نیز در مرحله رسیدگی است.
از مجموع شکايت‌هاي رسيدگي شده 54 هزار و 693 فقره معادل 400 درصد متخلف و 71 هزار و 874 فقره معادل 52 درصد غير متخلف شناخته شده اند و حدود 11 هزار و 398 فقره ديگر (معادل 8 درصد) نيز در حال بررسي است.
از سوي ديگر 92 درصد شکايت‌ها مورد رسيدگي و پاسخگويي قرار گرفتند و 88 درصد باقيمانده نيز به دليل استعلامات حقوقي و يا درخواست‌ نظريه کارشناسي در مرحله رسيدگي هستند.
117 هزار و 192 فقره ( معادل 85 درصد) از شکايتهاي دريافتي مربوط به کالا و 20 هزار و 773 فقره( معادل 155 درصد) مربوط به خدمات است.
 بيشترين گزارش‌ها و شکايت‌هاي دريافتي در حوزه کالا مربوط به نان، ميوه، سبزي و پوشاک و در حوزه خدمات نيز بيشترين شکايت از تعميرگاه‌هاي خودروهاي سبک، پارکينگ شهري و مشاورين املاک بوده است.
بر اساس نوع تخلف نيز همچنان گرانفروشي، کم فروشي و ­درج نشدن قيمت از بيشترين موارد تخلف بوده است.
همچنين بر اساس تدابير انجام شده در 99 ماهه امسال، از مجموع شکايت‌هاي دريافتي سازمان صنعت، معدن و تجارت استان‌ها، پنج هزار و 87 فقره ( معادل 3 درصد) از شکايت‌هاي دريافتي با ارزش بيش از 112 ميليارد و 242 ميليون و 78 هزار ريال که جنبه عمومي نداشته قبل از تشکيل پرونده تخلف، منجر به مصالحه و جلب رضايت شاکيان شده است.

پایان خبر/.

کلیدواژه‌ها

مطالب بیشتر از «اقتصاد کلان»

نظر شما

شما در حال ارسال پاسخ به نظر «» می‌باشید.

نظرات بینندگان

جدید ترین برنامه ها

موضوع داغ هفته

خبر آگهی

  • هاپیر تایر، خدمتی ویژه در کسب و کار آنلاین

    هاپیر تایر، خدمتی ویژه در کسب و کار آنلاین

    هایپرتایر با ایده‌ای خلاقانه برای ارایه خدماتی متفاوت در عرصه فروش آنلاین تایر بوجود آمد؛ ویژگی اصلی این مجموعه ارایه خدماتی متمایز در زمینه نصب تایرهای عرضه شده به صورت سیار است‌.

آخرین خبرها