نان، میوه، سبزی و پوشاک بیشترین شکایات مردم

  • شنبه 23 دی 1396 14:10
  • شناسه 13874
نان، میوه، سبزی و پوشاک بیشترین شکایات مردم

​​​​​​​سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان اعلام کرد: 137 هزار و 965 فقره شکایت طی 9 ماه امسال به ستاد خبری سازمان صنعت، معدن و تجارت استانها رسیده که بیشترین سهم تخلف ها مربوط به گرانفروشی، کم فروشی و درج نکردن قیمت است .

کم و گرانفروشی بیشترین تعداد تخلف در 9 ماه امسال

سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان اعلام کرد: 137 هزار و 965 فقره شکایت طی 9 ماه امسال به ستاد خبری سازمان صنعت، معدن و تجارت استانها رسیده که بیشترین سهم تخلف ها مربوط به گرانفروشی، کم فروشی و درج نکردن قیمت است .

به گزارش شبکه ایران کالا و به نقل از شبکه اطلاع رسانی وزارت صنعت، معدن وتجارت، از مجموع شکایات دریافتی، 92 درصد مورد رسیدگی قرار گرفت و بقیه در مرحله رسیدگی است.

** نان، میوه، سبزی و پوشاک بیشترین شکایات
سازمان مزبور در گزارش خود آورده است، بیشترین گزارش‌ها و شکایت‌های دریافتی در حوزه کالا مربوط به نان، میوه، سبزی و پوشاک است و تعداد 66 درصد شکایت‌های دریافتی به صورت تلفنی، 16 درصد حضوری و 18 درصد باقیمانده به صورت کتبی است.

**بیشترین شکایت خدمات مربوط به تعمیرگاه‌های خودروهای سبک
همچنین در حوزه خدمات، بیشترین شکایات مربوط به تعمیرگاه های خودروهای سبک، پارکینگ شهری و مشاورین املاک است.
تاکنون 92 درصد شکایت‌ها مورد رسیدگی و پاسخگویی قرار گرفته و هشت درصد باقیمانده نیز به دلیل استعلام حقوقی و یا درخواست‌ نظریه کارشناسی در مرحله رسیدگی قرار دارند.

** احراز 40 درصد تخلف ها 
سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در این گزارش افزوده است، از مجموع شکایت‌های رسیدگی شده 54 هزار و 693 فقره با سهم 40 درصدی تخلف ها احراز شد و 71 هزار و 874 فقره برابر با 52 درصد، متخلف شناخته نشدند و اکنون حدود 11 هزار و 398 فقره هم با سهم هشت درصدی در حال بررسی است.

** 85 درصد شکایت ها مربوط به کالا
برپایه این گزارش، 117 هزار و 192 فقره از شکایت های دریافتی با سهم 85 درصدی مربوط به کالا و 20 هزار و 773 فقره با سهمی به میزان 15 درصد مربوط به خدمات است.

** سه درصد از شکایت ها منجر به مصالحه
همچنین بر اساس تدابیر انجام شده در 9 ماه امسال، از مجموع شکایت‌های دریافتی توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت استان‌ها، پنج هزار و 87 فقره برابر با سه درصد از شکایت‌های دریافتی با ارزش بیش از 112 میلیارد و 242 میلیون و 78 هزار ریال که جنبه عمومی نداشته قبل از تشکیل پرونده تخلف، منجر به مصالحه و جلب رضایت شاکیان شد.
به گزارش ایرنا، پارسال هم بر اساس گزارش سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان از وضعیت شکایات و تخلف ها در سال 1395، بیشترین تعداد شکایات دریافتی به ترتیب مربوط به گرانفروشی، کم فروشی و درج نشدن قیمت بود.
سال گذشته 207 هزار و 979 فقره شکایات مردمی از طریق ستادهای خبری مستقر در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان‌ها در بخش کالا و خدمات دریافت و بررسی شد که 85 درصد در بخش کالا و 15 درصد در بخش خدمات بود.
نان، میوه و سبزیجات، پوشاک، گوشت مرغ و گوشت قرمز و همچنین پارکینگ شهری، تعمیرگاه‌های خودروهای سبک و حمل و نقل درون شهری به ترتیب بیشترین سهم شکایات را در بخش کالا و خدمات به‌خود اختصاص دادند.

کلیدواژه‌ها

مطالب بیشتر از «تورم»

نظر شما

شما در حال ارسال پاسخ به نظر «» می‌باشید.

نظرات بینندگان

جدید ترین برنامه ها

موضوع داغ هفته

خبر آگهی

  • هاپیر تایر، خدمتی ویژه در کسب و کار آنلاین

    هاپیر تایر، خدمتی ویژه در کسب و کار آنلاین

    هایپرتایر با ایده‌ای خلاقانه برای ارایه خدماتی متفاوت در عرصه فروش آنلاین تایر بوجود آمد؛ ویژگی اصلی این مجموعه ارایه خدماتی متمایز در زمینه نصب تایرهای عرضه شده به صورت سیار است‌.

آخرین خبرها