گرانی و افزایش بی رویه قیمت کالاهای مصرفی چه توجیهی دارد؟

  • سه شنبه 22 خرداد 1397 19:09
  • شناسه 28975
گرانی و افزایش بی رویه قیمت کالاهای مصرفی چه توجیهی دارد؟

قیمت کالاهای مصرفی در هفته های اخیر چنان روند صعودی به خود گرفته است که برخی مسئولان مربوطه بجای ارایه راهکار مناسب، تنها نظاره گراین جریان هستند و هر از گاهی با ایراد سخنانی نسنجیده، اعلام وجود می کنند.

قیمت کالاهای مصرفی در هفته های اخیر چنان روند صعودی به خود گرفته است که برخی مسئولان مربوطه بجای ارایه راهکار مناسب، تنها نظاره گراین جریان هستند و هر از گاهی با ایراد سخنانی نسنجیده، اعلام وجود می کنند.

به گزارش خبرنگار سایت شبکه ایران کالا ، این نظرات خام پیرامون افزایش قیمت ها در حالی بیان می شود که ازنظر برخی کارشناسان، افزایش قیمت ها تبعات تلخی برای تولیدات و بازار مصرف ایران به همراه خواهد داشت.

از جمله تبعات گرانی بی حد و حصر کالاهای مصرفی، کوچک شدن سفره مردم و فشار اقتصادی بر دهک های پایین جامعه خواهد بود. با نگاهی گذرا به افزایش قیمت ها براحتی مشخص میشود که قیمت محصولات روزگردش (کالاهای سوپرمارکتی) بیش از 30 درصد افزایش یافته است. بطوریکه آب معدنی از 1150 به 1400 تومان، نوشابه خانواده از 2800 به 3200 تومان، ماست از 3000 به 4000 تومان، چیپس و پفک از 2500 به 3600 تومان و الی ما شاا...

تولیداتی که تا پیش از این به بهانه برجام و گسترش دامنه ارتباطات با سایر کشورها بیشتر منتظر ارزانی نرخ ارز و کاهش قیمت تمام شده محصولات بود تا شاید در این بین با افزایش مقرون به صرفه بودن تولیدات که نه فقط در داخل کشور که بیشتر در فضاهای بین المللی نیز به توان رقابتی خود بیفزاید. اما اکنون فشار را بر مصرف کننده داخلی دوچندان کرده اند تا جبران افزایش نرخ ارز و دلار ناشی از ضعف مدیریت بانک مرکزی را از جیب مردم جبران کنند.

 جالب اینجاست که برخی از مسئولانی که حالا بنظر می رسد افسار تورم از دستشان در رفته، و توان مهار سکه دو میلیون و پانصد تومنی را ندارند، در اظهاراتی عجیب علل افزایش قیمت ها را عامل روانی عنوان کرده و وعده کاهش قیمت ها را می دهند.

هرچند که کاهش قیمت محصولات مصرفی در تاریخ سوپر مارکت های ایران تا کنون ثبت نشده است اما جای این سوال از مسئولان محترمی که اتفاقات به وجود آمده دربازار سکه  را عامل روانی می داند باقیست که جناب مسئول، آیا افزایش قیمت کالاهای مصرفی با برچسب قیمت در کارخانه هم علل روانی دارد؟؟

اگر اینگونه است شاید بهتر باشد در این فضای روانی به خانواده ها تاکید کنیم که با توجه به وجود نمک و روغن زیاد در چیپس و پفک فعلا به صلاح است که از این محصول استفاده نکنند تا از عوارض آن نیز در امان باشند.

کلیدواژه‌ها

مطالب مرتبط

مطالب بیشتر از «تورم»

نظر شما

شما در حال ارسال پاسخ به نظر «» می‌باشید.

نظرات بینندگان

جدید ترین برنامه ها

موضوع داغ هفته

  • آقای وزیر، وضع اقتصاد را خوب می داند

    آقای وزیر، وضع اقتصاد را خوب می داند

    مسعود کرباسیان وزیر امور اقتصادی و دارایی، در یادداشتی آورده است: " هر روز با تعداد زیادی پرسش از سوی روزنامه نگاران، فعالان بخش خصوصی، مردم عادی و حتی برخی کارشناسان مواجه‌ام: آیا وضع اقتصاد ما خوب است؟ از آن مهم تر اینکه باید به این تفکر سرنوشت ساز هم پاسخ بدهم که آیا در ایران می‌توان کارآفرینی کرد یا نه؟

خبر آگهی

  • هاپیر تایر، خدمتی ویژه در کسب و کار آنلاین

    هاپیر تایر، خدمتی ویژه در کسب و کار آنلاین

    هایپرتایر با ایده‌ای خلاقانه برای ارایه خدماتی متفاوت در عرصه فروش آنلاین تایر بوجود آمد؛ ویژگی اصلی این مجموعه ارایه خدماتی متمایز در زمینه نصب تایرهای عرضه شده به صورت سیار است‌.

آخرین خبرها