اقدامات شبکه تلویزیونی «ایران» برای عملی شدن اقتصاد مقاومتی

  • چهارشنبه 11 بهمن 1396 08:18
  • شناسه 14376
اقدامات شبکه تلویزیونی «ایران» برای عملی شدن اقتصاد مقاومتی

شبکه تلویزیونی ایران در راستای محقق شدن اقتصاد مقاومتی، خدمات ویژه‎ای را در زمینه ارائه تسهیلات حمایتی برای تبلیغات تلویزیونی بنگاه های کوچک و متوسط ارائه کرده است.

در سالهای اخیر پس از ارائه مفهوم اقتصاد مقاومتی و تاکید بر حمایت از تولیدات داخلی توسط مقام معظم رهبری، وظیفه رسانه ملی ایجاب می‌کرد که با هنرمندی خاصی، برای حمایت از شعار محوری رهبر فرزانه انقلاب که ضامن بقا و حفظ استقلال و خودکفـایی کشور است بکوشد. یکی از مهمترین این روشها فراهم آوردن فضایی در سپـهر رسانه برای حمایت از تولیدات داخلی است. در همین راستا سازمان صداوسیما اقدام به ایجاد شبکه‎ای ویژه با ماموریت اختصاصی برای حمایت از تولیدات داخلی، کار و سرمایه ایرانی و توسعه اشتغال تحت عنوان شبکه تلویزیونی ایران نمود تا بتواند عامل موثری در دستیابی چشم انداز ترسیم شده از سوی معظم له باشد.

ماموریت های شبکه

تبلیغات برای کالای ایرانی به منظور رونق بازار، ظرفیت سازی و تحول آفرینی در فضای کسب و کار، حمایت از کار، تولید و سرمایه ایرانی، کمک به توسعه اشتغال، ارتقاء کیفیت کالا و خدمات و تحقق عدالت اطلاعاتی با تاکید بر حمایت از صنایع کوچک و متوسط از جمله مهمترین ماموریت های شبکه ایران است.

برنامه های پخش شده با موضوع اقتصاد مقاومتی در شبکه ایران

1. از ابتدای شروع به کار این شبکه تا کنون، حدود 800 برنامه «خبرآگهی»  با موضوع معرفی کارآفرینان، معرفی کسب و کارهای خرد و برگزاری نمایشگاه های تهران و شهرستان ها، پخش شده که در برخی از قسمت های آن کارآفرینان شهرستانی به عنوان الگوهای اقتصاد مقاومتی نمایش داده شده اند.

خبرآگهی

پنجمین نمایشگاه خانه ایرانی

نکته مهم در این خصوص، رایگان بودن حضور کارآفرینان در این برنامه است. مدت برنامه «خبرآگهی» 15 دقیقه است و روزانه در 5 نوبت به صورت زنده پخش می شود .

2.  تا کنون حدود 350 برنامه «گزارش آگهی» پخش شده که در آن  به طور اختصاصی ، کارآفرینان در تهران و شهرستان به صورت کاملا رایگان معرفی شده اند.

گزارش آگهی

3. شبکه ایران، دو برنامه ویژه با عناوین «بارکد» و «پایش پلاس» تولید کرده که در آن علاوه بر معرفی کارآفرینان برتر، مشکلات تولید کالا و خدمات را بررسی کرده و برای رفع آن راهکارهای قابل توجهی ارائه کرده است.

بارکد

پایش

تا کنون 50 برنامه پایش پلاس ( هر برنامه 60 دقیقه) و 90 برنامه بارکد ( هر برنامه 45 دقیقه) به روی آنتن رفته است.

 

4. شبکه ایران، در اقدامی ویژه ، برخی از پیام های اقتصادی را در قالب انیمیشن ارائه نموده است؛ تولید و پخش 50 برنامه با عنوان «گیگول» و 25 انیمیشن – اینفوگرافی با موضوع اقتصاد ایران و مسیرهای رسیدن به اقتصاد مقاومتی، از جمله برنامه های شبکه است.

گیگول

شایان ذکر است علاوه بر برنامه های مذکور، مجموعه های دیگری همچون ایستگاه، ایماژ، آشیانه عقاب، صفر تا صد و عمو زنجیر باف تولید شده است که در نوبت پخش قرار دارد.

 

انتهای پیام/

کلیدواژه‌ها

مطالب بیشتر از «خبر ویژه»

نظر شما

شما در حال ارسال پاسخ به نظر «» می‌باشید.

نظرات بینندگان

جدید ترین برنامه ها

موضوع داغ هفته

  • آقای وزیر، وضع اقتصاد را خوب می داند

    آقای وزیر، وضع اقتصاد را خوب می داند

    مسعود کرباسیان وزیر امور اقتصادی و دارایی، در یادداشتی آورده است: " هر روز با تعداد زیادی پرسش از سوی روزنامه نگاران، فعالان بخش خصوصی، مردم عادی و حتی برخی کارشناسان مواجه‌ام: آیا وضع اقتصاد ما خوب است؟ از آن مهم تر اینکه باید به این تفکر سرنوشت ساز هم پاسخ بدهم که آیا در ایران می‌توان کارآفرینی کرد یا نه؟

خبر آگهی

  • هاپیر تایر، خدمتی ویژه در کسب و کار آنلاین

    هاپیر تایر، خدمتی ویژه در کسب و کار آنلاین

    هایپرتایر با ایده‌ای خلاقانه برای ارایه خدماتی متفاوت در عرصه فروش آنلاین تایر بوجود آمد؛ ویژگی اصلی این مجموعه ارایه خدماتی متمایز در زمینه نصب تایرهای عرضه شده به صورت سیار است‌.

آخرین خبرها