تولید 95 درصد پوشاک توسط بنگاه‌های کوچک و متوسط/انبارها پر از پوشاک است | شبکه تلویزیونی ایران ‌کالا

تولید 95 درصد پوشاک توسط بنگاه‌های کوچک و متوسط/انبارها پر از پوشاک است

  • چهارشنبه 21 مهر 1400 20:48
  • شناسه 77622
تولید 95 درصد پوشاک توسط بنگاه‌های کوچک و متوسط/انبارها پر از پوشاک است

رئیس اتحادیه تولید‌کنندگان و فروشندگان پوشاک گفت: 5 درصد از تولیدات پوشاک در کشور توسط بنگاه‌های بزرگ صنعتی و 95 درصد نیز توسط بنگاه‌های کوچک و متوسط تامین می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه ایران کالا، ابوالقاسم شیرازی در حاشیه بازدید از نخستین نمایشگاه بین‌المللی تخصصی زنجیره ارزش پوشاک (طراحی، مد، لباس و صنایع وابسته) گفت: ممنوعیت واردات و توقف عرضه پوشاک قاچاق فرصتی برای به نمایش در آوردن توانمندی‌های تولیدکنندگان داخلی است لذا برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی برآیند توان بنگاه‌های کوچک و متوسط فعال در این حوزه است. 

رئیس اتحادیه تولید‌کنندگان و فروشندگان پوشاک با تاکید بر اینکه تولیدات پوشاک کشور نیازمند حمایت است، افزود: در صورت حمایت از این صنعت می‌توان علاوه بر بازار داخل در عرصه صادرات نیز موفق بود. 

وی با اشاره به اینکه در نمایشگاه مذکور حدود 100 تولیدکننده حضور دارند، گفت: با برگزاری این نمایشگاه علاوه بر آشنا شدن حلقه‌های زنجیره تامین و تولید پوشاک با یکدیگر، ظرفیت‌ها و توان صادراتی به کارگزاران حوزه تجارت معرفی می‌شود. 

شیرازی بیان داشت: امروز به واسطه تولیدکنندگان می‌توان ادعا کرد که برای تامین بازار داخل و حتی عبور از بازارهای تجاری و حضور در بازار دیگر کشورها هیچ کمبودی در پوشاک نداریم. 

وی بیان داشت: 5 درصد از تولیدات پوشاک در کشور توسط بنگاه‌های بزرگ صنعتی و 95 درصد نیز توسط بنگاه‌های کوچک و متوسط تامین می‌شود. 

* بخشی از تولیدات پوشاک به علت کاهش تقاضای ناشی از کرونا در انبارها مانده‌اند

سعید ممبینی رئیس اتاق اصناف ایران نیز در بازدید از این نمایشگاه گفت: صنف پوشاک و صنوف وابسته به آن، از زمان شیوع کرونا در کشور تاکنون آسیب بسیار زیادی را متحمل شده‌اند زیرا این بیماری باعث کاهش مراودات و برگزاری مراسم و میهمانی‌ها شد و به همین دلیل تقاضا در این بخش کاهش یافته است و بخشی از تولیدات پوشاک در انبارها باقی ماند و به فروش نرفت. 

وی افزود: با توجه به سرعت واکسیناسیون در کشور و احتمال کاهش محدودیت‌های کرونایی، فعالان صنفی با توجه به اینکه سهم بالایی از بازار را در اختیار دارند برای شرایط پیش رو آماده خواهند شد.

ممبینی اظهار داشت: اتاق اصناف ایران در حمایت از این نمایشگاه اهدافی از جمله تقویت و توسعه توان صادرات پوشاک را دنبال می‌کند و امیدواریم با تعامل ایجاد شده بین عوامل مختلف حوزه پوشاک در این نمایشگاه، در آینده شاهد تحول صادرات در این حوزه باشیم. 

نخستین نمایشگاه بین‌المللی و تخصصی زنجیره ارزش پوشاک طراحی، مد، لباس، چرم و صنایع وابسته از روز گذشته ۲۰ مهر، در محل نمایشگاه‌های بین المللی شهر آفتاب افتتاح شد و تا (جمعه) ۲۳ مهر ادامه خوهد یافت.

انتهای پیام/ 

کلیدواژه‌ها

مطالب بیشتر از «تولید، پشتیبانی، مانع زدایی»

نظر شما

شما در حال ارسال پاسخ به نظر «» می‌باشید.

نظرات بینندگان

جدید ترین برنامه ها

آخرین خبرها