لزوم نقش‌آفرینی پررنگ فروشگاه‌های زنجیره‌ای در رونق تولید داخلی | شبکه تلویزیونی ایران ‌کالا

لزوم نقش‌آفرینی پررنگ فروشگاه‌های زنجیره‌ای در رونق تولید داخلی

  • سه شنبه 14 اردیبهشت 1400 11:49
  • شناسه 63009
لزوم نقش‌آفرینی پررنگ فروشگاه‌های زنجیره‌ای در رونق تولید داخلی

ورود شهروند به بازار سرمایه نقطه عطفی است که ثمرات آن در سال‌جاری متبلور خواهد شد و بر تقویت تفکر سودمحور در سال ۱۴۰۰ تاکید دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه ایران کالا، مدیرعامل شرکت شهروند با بیان این مطلب و با اشاره به نام‌گذاری سال‌جاری از سوی مقام‌‌معظم رهبری، گفت: یکی از اصلی ترین دغدغه‌های کشور طی سال‌های گذشته مساله تولید و اشتغال است، از طرفی بخشی از فعالیت‌های اقتصادی و خدمات جنبی تولید، مساله فروش است که با توجه به تعابیری که سال‌ها به عنوان یک دغدغه اصلی از سوی مقام معظم رهبری مطرح شده این مهم را می‌طلبد، در سالی که به نام تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها نامگذاری شده عزم خود را در رفع تمامی عوامل بازدارنده، فرآیندهای زائد و بی‌توجهی به زمان و فرصت‌ها جزم کنیم تا در سال‌جاری نقش‌آفرینی بهتر و مطلوب‌تری داشته باشیم.

وحید کریمی با بیان اینکه سال گذشته با تمام فراز و نشیب‌ها و سختی‌ها، دستاوردهای مهمی داشته است، افزود: وجود عواملی همچون شیوع ویروس کرونا، تحریم‌ها و شرایط اقتصادی در سال گذشته کشور را در حوزه اقتصادی دچار شوک کرد، اما امیدوار هستیم سال جدید اتفاقات خوبی برای جامعه و کشور به دنبال داشته باشد که در نهایت منجر به ایجاد احساس آرامش و امنیت بیشتر برای شهروندان شود.

 عزم و اراده جدی برای ورود به بازار سرمایه

مدیرعامل شرکت شهروند، تصریح کرد: گام دیگری که در سال گذشته زیربنای آن را آغاز کردیم و در سال جدید متبلور خواهد شد، نگاه شرکت‌داری و سودمحوری است، باید بتوانیم دارایی‌های خود را زاینده کنیم و نگاه و روح سودمحوری در مجموعه فرهنگ‌سازی شده و تسری پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: عزم و اراده ای که برای ورود به بازار سرمایه اتفاق افتاد و توانستیم در آن مسیر گام برداریم نقطه عطفی است که در سال جدید با همت و نقش‌آفرینی تمامی ارکان مدیریت شهری و متولیان درون شرکت، در ۶ ماه ابتدایی سال نهایی و به اتمام خواهد رسید و منجر به یک فعالیت پایدار و حرفه‌ای در صنعت خرده فروشی و زنجیره تامین کالا می‌شود.

 تمام اقدامات در سال جاری مبتنی بر منشور بودجه خواهد بود

وحید کریمی، در ادامه تاکید کرد: در سال‌جاری تمام اقدامات، مبتنی بر منشور بودجه خواهد بود، تدوین بودجه و تحلیل وضعیت درآمدی و هزینه‌ها باید شفاف و روشن باشد، به‌گونه‌ای که با توجه به دارایی‌ها و درآمدهای پیش‌روی شرکت بتوانیم میزان تحقق اهداف و دستاوردهای مجموعه را که همان خلق درآمد و سود است مورد ارزیابی و سنجش قرار دهیم.

وی افزود: در شرایط فعلی که شاهد حضور پررنگ رقبا در عرصه خرده‌فروشی هستیم باید هوشمندانه و چابک عمل کنیم، خصوصا در مواجهه با نوپدیدها این مهم را می‌طلبد که اصل تغییر در شرکت‌داری با نگاهی همه‌جانبه مورد توجه قرار گیرد.

 توسعه مشارکتی با اولویت افزایش پراکندگی در تهران و البرز

کریمی افزود: توجه به مولفه مهمی همچون توسعه در سطح کشور با اولویت گسترش و پراکندگی در استان تهران و البرز به صورت‌هایپری و فرانچایز (مشارکتی) مساله مهم دیگری است که امیدوار هستیم در سال جدید زیرساخت‌های آن با تلاش و همت متولیان امر آماده‌سازی و عملیاتی شود.

شفاف‌سازی و تعیین تکلیف دارایی‌ها و املاک شهروند منشأ خیر و ترقی برای نسل آینده خواهد بود. در سال گذشته توانستیم دارایی‌ها و املاک شرکت شهروند را شفاف‌سازی و تعیین تکلیف کنیم که افزایش سرمایه و دارایی‌های شرکت را به دنبال خواهد داشت. این اتفاق کار ماندگاری است که به عنوان یکی از شاخصه‌های اصلی شرکت‌داری محسوب می‌شود و در تاریخ فعالیت شرکت، به عنوان یک منشأ خیر برای نسل آینده به جا خواهد ماند.

 ضرورت اتخاذ نگاه اقتصادی هوشمند و منعطف نسبت به آینده

کریمی، شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی را به مثابه مجموعه‌ای دانست که دارای حیات هستند و تاکید کرد: در مجموعه‌های اقتصادی باید نگاه همه جانبه داشته باشیم و به تناسب شرایط موجود بتوانیم به خاستگاه‌ها و الزامات آن درست پاسخ دهیم، اگر از اقتضای روز بنگاه غافل شویم قطعا مجموعه دچار بحران و رکود خواهد شد.

وی همچنین افزود: سازمان‌ها برای داشتن یک مسیر هدفمند و روشن باید خودارزیابی کنند و مانند یک آینه شاهد عملکردشان باشند، اینکه در مسیری که پشت سر گذاشتند به چه میزان توانستند اهدافشان را تحقق ببخشند و عملکرد رضایت‌بخشی داشته باشند و همواره فرصت‌ها و تهدیدها را مورد توجه قرار دهند.

مدیرعامل شرکت شهروند با بیان اینکه داشتن نگاه اقتصادی در سال جاری برای آینده شرکت لازم و واجب است، تاکید کرد: تمام نگاهمان را باید معطوف به رفتار اقتصادی درست و هوشمندانه کنیم، خلق و شناسایی فرصت‌ها و از طرفی تبدیل آن به ارزش برای شرکت مساله مهمی است که باید با جدیت دنبال شود.

کریمی در پایان گفت: انتظار می‌رود در سال جدید نگاه محتواگرایی، بهبودبخشی و آینده‌نگرانه از سوی مدیران و افرادی که عهده‌دار مسوولیت هستند دنبال شود، تمامی این عوامل در کنار هم می‌تواند منجر به یک خروجی سازنده و مثبت در بدنه شرکت شود.

انتهای پیام/

کلیدواژه‌ها

مطالب مرتبط

مطالب بیشتر از «نشانهای تجاری»

نظر شما

شما در حال ارسال پاسخ به نظر «» می‌باشید.

نظرات بینندگان

جدید ترین برنامه ها

آخرین خبرها