نکاتی برای راه اندازی کسب و کار موفق | شبکه تلویزیونی ایران ‌کالا

نکاتی برای راه اندازی کسب و کار موفق

  • سه شنبه 02 آذر 1400 17:56
  • شناسه 78263
نکاتی برای راه اندازی کسب و کار موفق

آقای زادسرور در گفتگو با شبکه ایران کالا به بررسی نکاتی در مورد راه اندازی کسب و کار موفق و راه های جذب مشتری پرداخت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه ایران کالا، آقای زاد سرور در گفتگو با این شبکه گفت: 4 کسب و کار از هر 5 کسب و کاری که راه‌اندازی می‌شود در مدت کمتر از سه سال شکست می‌خورد. درواقع هشتاد درصد کسب و کارها زیر سه سال شکست می‌خورند و نکته مهم این است که باید ببینیم چه کاری می توانیم انجام دهیم که کسب و کار ما به شکست منجر نشود. دو ایده کلی برای کسب و کار وجود دارد. یکی طرح کسب و کار و دیگری مدل کسب و کار؛ طرح کسب و کار نزدیک به دو قرن عقبه دارد و سالیان سال از این مدل استفاده شده است. در دودهه گذشته مدل جدیدی از کسب و کار ایجاد شده که به روز شده همان طرح کسب و کار است و در حال حاضر بیشتر از این مدل کسب و کار استفاده می شود.

وی در مورد راه اندازی مراحل راه‌اندازی کسب و کار گفت: راه اندازی کسب و کار نیازمند وجود پنج عامل است:
1-بررسی و تحقیقات در موردبازار 2-ایده پردازی  3-تیم سازی و جذب سرمایه  4-شروع  5-اصلاح

زاد سرور ادامه داد: کسی که می خواهد کسب و کاری را راه اندازی کند باید شناخت از بازار داشته باشد و بداند اگر مسیری را اشتباه رفت می تواند آن را اصلاح کند. برای کارآفرینان و کسانی که می خواهند در حوزه ای فعالیت کنند چند مرحله کلیدی مطرح است:

1-مشتری: تمایل مشتری و جذب بیشتر  2-ارزش آفرینی: این که محصول یا خدمات چه خدمتی برای مشتری خلق می کند  3-رقابت: مشخص شود در رقابت مشغول به چه کاری هستید  4-توزیع: یعنی مشتری بتواند محصول یا خدمات را با سهولت دریافت کند.

وی گفت: هرگز نباید در کسب و کار بر میزان پول و درآمد توجه داشته باشیم بلکه تمرکز باید بر ارزش آفرینی باشد. همیشه سعی کنید بیشتر از آن چه به مشتری وعده داده اید عمل کنید مثلا، در قالب خدمات یا پیشنهادهای ویژه مشتری را راضی نگه دارید. در حقیقت مدیریت ارتباط با مشتری بسیار مهم است و در این صورت مشتریان شما از جمله مشتریان وفادار خواهند شد.

این مشاور کسب و کار در ادامه گفت: کسانی که تمایل به راه اندازی کسب و کار دارند باید توجه داشته باشند که بازار امروز یک بازار رقابتی بوده و در راه اندازی کسب و کار تنها بهترین یا اولین بودن که وظیفه هر کسب و کاری است، ملاک نیست، بلکه وجه تمایز داشتن و متفاوت بودن مهم تر است. هدف اصلی یک کسب و کار خلق و حفظ مشتری است و باید به جای کسب درآمد، به میزان رضایت مشتری فکر کرد. نگرش یک مدیرکسب وکار بسیار مهم است. در عصر هزاره سوم باید خودمان را با تغییرات همراه کنیم و کسب و کار خودمان را به روز کنیم.

کلیدواژه‌ها

مطالب مرتبط

مطالب بیشتر از «گفتگوی روز»

نظر شما

شما در حال ارسال پاسخ به نظر «» می‌باشید.

نظرات بینندگان

جدید ترین برنامه ها

  • بحران آب در کشور، بایدها و نبایدها

    چشم انداز اقتصاد

    بحران آب در کشور، بایدها و نبایدها (466)

    آقایان احد آزادی خواه سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی، مرتضی تهامی پور استاد دانشگاه شهید بهشتی و رحمان خوش اخلاق استاد دانشگاه اصفهان مشکلات آب استان اصفهان و راهکارهای خروج از این بحران را در برنامه چشم انداز بررسی کردند.

  • منتخب جشنواره فیلم مردمی عمار

    پول کجاست

    منتخب جشنواره فیلم مردمی عمار (2)

    این قسمت در مورد دعوت عموم مردم سرمایه گذاران به بخش تولید مواد پلیمری بجای چوب

  • اهمیت کشت گیاهان دارویی

    نبض کشاورزی

    اهمیت کشت گیاهان دارویی (49)

    آقایان محمدباقر رضایی رئیس اتحادیه انجمن های علمی گیاهان دارویی ایران، محمدعلی رضایی رئیس اتحادیه تولید کنندگان و صادرکنندگان گیاهان دارویی و وحیدرضا بهشتی مدیرشرکت داروسازی گیاهی به بررسی کشت گیاهان دارویی و مشکلات این حوزه پرداختند.

  • قیمت گذاری آب، راه حل مصرف بی رویه

    چشم انداز اقتصاد

    قیمت گذاری آب، راه حل مصرف بی رویه (465)

    آقایان سید مجتبی مجاوریان استاد دانشکده علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری، ناصر یارمحمدیان استاد دانشگاه اصفهان و خانم سمیه رفیعی عضو کمیسیون کشاورزی مجلس به معرفی راهکارهایی برای اصلاح الگوی مصرف آب و جلوگیری از هدر رفت منابع آبی کشور پرداختند.

  • شرکت راشین کویر - آجیکس

    پیشران 41

    شرکت راشین کویر - آجیکس (1)

    ظرفیت کارخانه آجیکس سالانه 5000 تن می باشد که علاوه بر انواع پسته در زمینه بادام درختی و زمینی تخمه آفتاب گردان و دیگر محصولات بومی استان مانند خرما و گردو فعالیت می کند.

آخرین خبرها