آموزش | بازاریابی و فروش | شبکه تلویزیونی ایران کالا
مجموعه مقالات تخصصی متمرکز بر نیازهای مشتری و کسب و کار
-
5 دیدگاه مهم و کاربردی در مسیر بازرایابی
با توسعه کسب و کار های جدید و تغییر در سبک زندگی مردم شرکت ها دیدگاه های مختلفی برای طراحی و اجرای برنامه های بازاریابی خود دارند که اطلاع از آنها باعث موفقیت شما در اجرای برنامه های بازاریابی تان میشود.
-
آشنایی با مفاهیم نیاز، خواسته و تقاضا در بازاریابی
به عنوان بازاریاب اگر تنها به نیاز بیانشده از طرف مشتری دقت کنید و بر اساس آن برنامهریزی کنید، ممکن است شرایط گمراهکنندهای برای شما به وجود آید. بنابراین بازاریاب باید با مطرح کردن سوالاتی از او، سعی در کشف نیاز واقعی کند و آن را هدف اصلی ایدهی استارتاپی خود قرار دهد. از این طریق میتوانید با مشتری خود رابطه بهتری برقرار کنید.
-
اهمیت بازاریابی در کسب و کارهای امروزی
بازاریابی فرصتهای درآمدی جدید خلق میکند. سازمان میتواند با بهرهگیری از استراتژیهای مختلف بازار نظیر استراتژیهای نفوذ در بازار و گسترش در بازار بر شمار مشتریان خود افزوده و درآمد جدید خلق کند. چهبسا در این مسیر بر لزوم توسعه فنآوری، توسعه دامنه محصولات و خدمات و گستردن جغرافیای بازار سایر شاخصهای سازمانی خود را نیز ارتقا دهد.
-
بازاریابی جنجالی
بازاریابی جنجالی هم می تواند باعث پیشرفت کسب و کار شما گردد و هم باعث شکشت کسب و کار شما شود. در این مقاله سعی داریم با آشنایی با این نوع بازاریابی باعث پیشرفت در کسب و کار شما شود.
-
بازاریاب به چه کسی گفته می شود و چه وظایفی بر عهده دارد؟
آیا در سازمان ها دپارتمان بازاریابی و فروش از هم جدا هستند؟ آیا عملکرد یکسانی دارند؟ تعاریف هر کدام چیست؟
-
بازاریابی مستقیم
بازاریابی مستقیم، یکی از بازاریابی های با اهمیت و کم هزینه است که به راحتی میتوان با مخاطبین خود ارتباط برقرار کنیم و با معرفی محصولات خود، آنها را از مشتریان بالقوه به مشتریان بالفعل تغییر دهیم. نکته قابل توجه در بازاریابی مستقیم این موضوع است که در صورت عدم موفقیت و یا تغییر نظر به راحتی می توان جایگزینی برای آن ایجاد کرد و این بازاریابی به راحتی قابل اندازه گیری است.
-
پرسونا راهنمايی ضروری برای هر كسبوكار
پرسونا و طراحی آن نیز یکی از ضروریات موفقیت کسبوکارها در دنیای رقابتی و بازارهای کار امروزی است. هرکسبوکاری میبایست پرسونا یا پرسوناهای خاص و مرتبط با خودرا شناسائی و طراحی کندو نمیتوان از یک یا چند پرسونای مشابه برای اکثریت یا دیگر کسبوکارها استفاده کرد.
-
بازاریابی قطرهای
در بازاریابی قطرهای میتوانید، آگاهی از برند و کسب و کار خود را در بین مخاطبانتان افزایش دهید. این کار باعث ایجاد مشتریان بالقوه میگردد. با این روش و تکنیک میتوانید مشتریان خود را به فروش بیشتر تشویق کنید. همچنین از این طریق مشتریان و مخاطبین خود را از وجود محصولات جدید برند خود آگاه سازید.
-
آشنایی با مفهوم ATL و BTL و TTL در تبلیغات و بازاریابی
دنیای بازاریابی یک دنیای گسترده و پرهیجان است. اگر قصد دارید بصورت تخصصی در این حوزه وارد شویدباید با مفاهیم تخصصی این حوزه آشنا شوید، از جمله این مفاهیمها را با عناوین بالاخطی (ATL)، پایین خطی (BTL) و میانخطی(TTL) می شناسند.
-
متاورس
با پیشرفت روزافزون دنیای مجازی و جزیی جدایی ناپذیر از زندگی همه انسانها شاهد ابداع نوعهای مختلف و کاربردهای مختلف فضای مجازی در کسب و کارها و زندگی خود هستیم. یکی از این تکنولوژیهای روز که در جهان سرو صدای زیادی به پا کرده، متاورس است که قصد داریم در این مقاله با آن بیشتر آشنا شویم.
-
بازاریابی ابری
بازاریابی ابری به تمامی خدمات و تکنیک های بازاریابی آنلاین یک شرکت میپردازد و از این طریق به ارائه خدمت به مشتریان و و تعامل با آنها پرداخته است. بازاریابی ابری دارای انعطاف پذیری خاصی است و بسرعت و با کمترین هزینه، در کمترین زمان می توان آن را تغییر داد.
-
بازاریابی B2B
هدف نهایی بازاریابی B2B، فروش محصول و ارائه صحیح خدمات بهمصرف کننده نیست، و برای رساندن محصول یا خدمات به مشتری نهایی، نیاز به این دارد که بین چند واسطه خرید و فروش صورت گیرد؛ یکی از اهداف این بازاریابی معامله بین واسطه میباشد. هدف این بازاریابی، توجه به رفع نیاز و جلب رضایت مشتری و افزایش کیفیت خدمات است.
-
فروش در کسب و کار
تحقیقات بازار اولین و مهم ترین نقش را ایفا میکند. هر فعالیتی در کسب و کار بدون اطلاعات کافی از بازار نتیجه مطلوبی به همراه ندارد. حتی اگر به نتیجه مورد نظر هم دست پیدا کنید، کوتاه مدت خواهد بود. حال؛ محصولی را تولید میکنیم یا خدمتی را ارائه میدهیم که فروش پیش بینی شده را محقق نکرده است و به دنبال پاسخ به چرایی این موضوع هستیم؛ برای پاسخ به این سوال هر محصول یا خدمت کسب و کار را درون مثلث فروش بررسی میکنیم.
-
بازاریابی چریکی
این مقاله سعی بر آشنایی شما با بازاریابی چریکی یا بازاریابی پارتیزانی دارد. این بازاریابی بدلیل کم هزینه بودن و پر مخاطب بودن باعث جلب توجه بسیاری خواهد بود و میتواند باعث تمایز در رقابت و یافتن شهرت خوب و متفاوت خواهد بود.
-
نیچ مارکتینگ
نیچ مارکتینگ یا بازاریابی گوشهای و یا بازاریابی دنج و نیش مارکت و... بر روی یک قسمت خاص جمعیتی بازار تمرکز دارد. بدلیل کوچکی بخش مورد نظر، میتوان ارتباط قوی با مشتریان داشت. به همین دلیل ارتباط بین شرکت و برند مستحکمتر و قویتر میگردد که این موضوع باعث وفاداری مشتریان به برند شما میشود.
-
اهمیت نیازسنجی در فروش و روشهای مختلف نیازسنجی
نیازسنجی منجربه شناخت نسبی ازشخصیت افراد و عادات آنها درخرید و نیازهای متنوع و سلایق آنها میگردد. ما براساس نیازسنجی به تصویری از مخاطبان خود یا مشتریان خواهیم رسید که مارا در جهتدهی به نوع تولیدات محصول و خدماتمان یاری خواهد کرد و می تواند دربین رقبا فروش مارا به سمت قطعیتر شدن ببرد. درنظرداشتن این تصویر در جریان تولید و ارائه خدمات و محصولات منجر به این میشود که مشتریان احساس کنند که همواره برای کسب و کارما دراولویت هستند و رفع نیاز آنها به بهترین و شناخته شده ترین شکل هدف اصلی کسب و ک
-
بازاریابی اینستاگرام
بازاریابی اینستاگرامی یکی از روشهای جذب مشتری در حوزه کسب و کار است. با آشنایی دقیق و بیشتر با اپلیکیشن میتوان مشتریان بیشتری را جذب کنید و به کسب و کار خود رونق ببخشید.
-
پرسونا
پرسونا لیست کامل و تفصیلی از تمامی خصوصیات مشتریان شما مانند سن، جنس، تحصیلات، شغل، علایق، نیازها، هدفها و... میباشد، که با تشخیص هر کدام از موارد مختلف میتوانید ارتباط بهتری با مشتریان و مخاطبین خود برقرار نمایید. پرسونا به شما کمک میکند که تا حدود زیادی با ذهن و دغدغه مشتری خود همراه شوید و آنها را بررسی نمایید و سعی در برطرف کردن آنها داشته باشید.
-
مدیریت ارتباط با مشتری یا CRM
سیستم مدیریت ارتباط با مشتری را میتوان بعنوان فعالیتهایی در زمینههای مدیریت و تحلیل ارتباط مشتریان و دادهها برای رسیدن به اهدف بهبود روابط با مشتریان و حفظ این روابط و تقویت راههای فروش در آینده تعریف نمود. این سیستم به شما این کمک را می کند تا تمامی فعالیتهای خود را در قسمت تجاری در تمام بخشها کسب و کار خود و سازمان خود ارزیابی و ردیابی نمایید.
-
بازاریابی به عنوان سرمایه گذاری
در تمام کسبوکارها مشکلات مالی به وجود میآید، گاهی کوتاه و قابل رفع و گاهی بسیار بزرگ و طولانی مدت که باید در جهت رفع آنها تلاش شود، درغیر اینصورت مشکلات ادامه دار خواهند بود. از طرفی حل این مشکلات نیازمند هزینه است؛ منظور از هزینه، هزینه پول، نیروی کار، انرژی و زمان است. در این موقعیت برنامه بازاریابی به کسبوکار کمک میکند تا از «بازاریابی بد» به سمت «بازاریابی خوب» حرکت کند.
-
نقشه سفر مشتری
نقشه سفر مشتری در واقع مسیری است که یک مشتری از لحظات اولیه آشنایی با محصول و یک برند تا زمان خرید و بعد از آن پشت سر خواهد گذاشت و مرحله به مرحله همراه ما می باشد. اگر بتوان نقشه سفر مشتری را بدقت ترسیم کرد براحتی می توان مرحله به مرحله رفتار مشتری را مورد بررسی و پیش قرار داد و با برطرف کردن مشکلات مشتری را به بهترین مسیر راهنمایی نمود.
-
بازاریابی میکرو
میکرو لحظه یا بازاریابی لحظات به این مفهوم است، که می توان بسیاری از تصمیمات بزرگ اجرا شونده را درون خود پنهان و نهفته داشته باشد و همین امر باعث می شود در کوچک ترین زمان و در کسری از ثانیه مصرف کننده تصمیمات خود مبنی بر خرید و تهیه یک محصول را بگیرد و نیاز های خود را برطرف نماید. در این مقاله در نظر داریم شما را با این روش بازاریابی بیشتر آشنا کنیم، که چگونه با استفاده از بازاریابی میکرو در بازاریابی های دیجیتال، باعث افزایش بازدهی برند و محصول خود باشیم.
-
آشنایی با قیف فروش
قیف فروش به مراحلی از فروش می گویند که مشتریان بالقوه را تبدیل به مشتریان بالفعل می نمایید و مشتریان سازمان ها را ترغیب به خرید محصولات سازمان ها می نماید.
-
قیمت گذاری در بازار امروز
روشهای قیمت گذاری متفاوتی توسط افراد مختلفی ارائه شده است که سادهترین و البته پرکاربردترین آنها روش افزایش سود به هزینه محصول است. باید توجه کرد که تغییر روش قیمت گذاری ممکن است در برخی کسبوکارها فرایند پیچدهای را طی کند، چرا که این فرایند نیازمند بازنگری در برخی استراتژیها است
-
نقش تئوری بز در تبلیغات کسب و کار
همیشه بسیاری از افراد علاقه دارند از فروشگاه های شلوغ و پر توجه مشتریان در شهر خرید کنند چون فکر می کنند که حتما به این دلیل شلوغ است که محصولات خوب و با کیفیتی دارد. این موضوع در تمامی دنیا از جمله کشور ما مرسوم است و اتفاق می افتد که اگر از این نظریه یا تئوری بدقت در کسب و کارهای خود استفاده کنیم می بینیم که رونق و جان تازه ای به کسب و کارهای ما می بخشد.
-
9 شاهراه بازاریابی و شناخت آن
با شناخت دقیق بازار میتوان به کسب و کار موفق و پردرآمد رسید. هر چقدر این شناخت دقیق تر و تکمیل تر باشد موفقیت در کسب و کار بیش از پیش خواهد بود و در این زمینه باید ابعاد مختلف بازار را شناخت و با آن آشنا شد و ابعاد مختلف بازار را مورد ارزیابی قرار داد.
-
چرا بازاریابی نیازمند بازسازی است؟
بازاریابی در بسیاری از کسب و کارهای ما نیازمند تغییری بزرگ، مثبت و البته پایدار است به عبارت دیگر نیازمند بازسازی است. روشهای تبلیغاتی نیز در کسب و کارهای ما قدیمی و نیازمند تغییر بزرگ است. در کمپینهای تبلیغاتی در سراسر دنیا مفاهیم بازاریابی پارتیزانی بسیار رواج پیدا کرده و نتایج قابل توجهی هم به همراه داشته است ولی کسب و کارهای ما همچنان روشهای قدیمی را بدون تغییر ادامه میدهند، روشهایی که اثرگذاری خود را در بسیاری از موارد از دست دادهاند.روشهای تبلیغاتی نیز در کسب و کارهای ما قدیمی و
-
افزایش عملکرد مالی کسب و کار با ۷ ابزار حسابداری مدیریت
کسب و کارهای خانگی و کوچک و متوسط به شدت در حال افزایش هستند و سهم زیادی از اقتصاد را در دست گرفتند. دیگر تشکیل کسب و کار به ویژه کسب و کارهای اینترنتی به صورت روزانه شده است. شاهد عرضه بسیار زیاد محصول و خدمات هستیم، اما تقاضای کم. وقتی رقابت شدت می گیرد، کسب و کارهایی دوام می آورند که بتوانند محصولات و خدمات بسیار عالی و باکیفیت ولی با قیمت پایین عرضه نمایند. شدت رقابت باعث می شود نتوانیم قیمت محصولات را افزایش دهیم اما باید در بخش تولید یا ارائه خدمات به صورت مستمر در حال بهبود باشیم و فعالی
-
ضرورت روانشناسی در فروش
روانشناسی علمی است كه ميتواند با شناخت رفتارها و نحوه انتخابهای خاص افراد و بررسی نيازهای متنوع افراد به فروش بهتر و موثرتر بينجامد و رابطه منجر به فروش رابطهای است كه درآن توجه به ايجاد ارتباط موثر بين فروشنده و مشتری در جهت رفع بهتر نيازها ضروری است. كسب و كارهایی میتوانند موفقتر عمل كنند كه به علم روانشناسی و مهارتهای مرتبط با كسب و كارها ،بازاريابی نوين و فروش آشنایی داشته باشند.
-
بازسازی چیست و چگونه به کسب و کارها کمک می کند؟
کسبوکارها به دلایل متفاوتی نیازمند بازسازی هستند. بازسازی فقط به کسبوکارهای درحال سقوط یا ورشکسته مربوط نمیشود، کسبوکاری ممکن است در مسیر خود به این نتیجه برسد که تغییر مسیر میتواند به کسبوکار کمک کند. در چنین کسبوکارهایی مدیریت توانسته نشانههای خطر را پیش از وقوع شناسایی کند، به عبارت دیگر مسیر بهتری برای آینده کسبوکار خود شناسایی کرده است.
-
۸ گام اساسی برای ایجاد فروشگاه آنلاین
وقتی صحبت از راهاندازی فروشگاه اینترنتی وردپرسی است، در این بین میتوان چندین مرحله را به عنوان مراحل اساسی و مشترک انواع فروشگاهها معرفی کرد. در این مقاله ۸ مرحله کلی را با هم بررسی میکنیم.
-
تحلیل یک منبع روانشناختی تاثیرگذار بر کار و محیط کار/قدرت شگفتآور نوستالژی در کسب و کار
تحلیلگران و رهبران کسب و کار استدلال میکنند که اگرچه نوستالژی میتواند به برخی شرکتها کمک کند که طیف وسیعی از محصولات را به فروش برسانند، اما درنهایت برای اقتصاد و تجارت مضر است. آنها تصور میکنند که با تمرکز افراد بر گذشته، نوستالژی سبب تضعیف نوآوری، خلاقیت و در نهایت پیشرفت میشود.
-
فوت و فن موفقیت در تجارت زعفران
تجارت زعفران ایران از گذشته تا کنون یکی از تجارت های مهم بازرگانان ایرانی بوده که به عنوان جزیی جدا نشدنی از تاریخ بازرگانی ایران در نظر گرفته می شود.
-
بازاریابهای زیرک در عصر کرونا
تاریخ مصرف «بازاریابی سنتی» به پایان رسیده و بازاریابهای زیرک بهدنبال تعریف «مشتریان اختصاصی» هستند.
-
مشاغل برتر آینده کدامند؟
بازار کار بهطور مداوم در حال تغییر است و این تغییرات به سرعت اتفاق میافتد. مشاغل امروز بسیار متفاوت از نسل پدربزرگ و مادربزرگ شماست، حتی مشاغلی که والدین شما در آن مشغول بودند نیز ممکن است دیگر مورد تقاضا نباشند.
-
برندینگ و ماجرای یک اثر شگفت انگیز
سوگیری تاییدی جزو شایعترین سوگیریهای شناختی است و همه ما آن را تجربه کردهایم.
-
بازنگری در کسبوکارتان را جدی بگیرید
احتمالا کسبوکار شما تغییرات بزرگی را در سال ۲۰۲۰ پشت سر گذاشته است. اما حتی بدون یک بیماری جهانی نیز، شرکتها بهطور مرتب تحتتاثیر تغییرات قرار میگیرند.
-
چهار نیاز اصلی کسب و کار
برای موفقیت هر پروژه یا برنامه، ابتدا یک نیاز کسب و کار توافق شده باید تعیین شود. این نیاز ممکن است خود را به عنوان یک مشکل یا یک فرصت مطرح کند.
-
آیا برای رسیدن به موفقیت، داشتن استعداد کافی است؟
برای پاسخ به این سؤال به محیط اطراف خود نگاهی بیندازید. مسلماً شما نیز افرادی را میشناسید که با وجود داشتن استعداد، در کارها و رسیدن به اهدافشان ناموفق هستند.
-
تفاوت بین مدیر ایرانی با مدیر ژاپنی
در این مطلب میتوانید تفاوت نگرش یک مدیر موفق را با افراد معمولی را مشاهده کنید.
-
12 نشانه موفقیت در کسبوکار
هدایت یک کسبوکار کوچک میتواند گیجکننده باشد. بسياري از صاحبان کسبوکار تنها به قدری موفق هستند که کسبوکار شان را بهکل رها نکنند و ضرر ندهند.
-
علائم و نشانههای فرهنگ سازمانی بیمار
فرهنگ سازمانی مفهومی است که اشاره دارد به مجموعه عقاید، هنجارها و الگوهایی رفتاری و فکری حاکم بر کارکنان یک سازمان.
-
مديريت مشارکتی چیست؟
مديريت مشارکتی راهکاری است برای جلب مشارکت کارکنان در حل مسائل سازمان و بهبود مستمر عملکرد سازمان.
-
٨ جمله مديران موفق
برخورداری از ویژگیهای شخصی به بهتر شدنِ شما و تعاملاتتان با دیگران کمک میکند و از شما مدیر موفقی میسازد که دیگران برای آن احترام قائلند و از پیروی کردن از او احساس رضایت میکنند.
-
تفاوت میان مدیران فروش و رهبران فروش
هرچند عبارات رهبر فروش و مدیر فروش اغلب به جای هم و معادل یکدیگر بکار میروند، اما تفاوت بسیاری میان این دو نقش وجود دارد.
-
ایدههایی برای ایجاد یک محیط کاری لذتبخش
زندگی بسیار کوتاهتر از آن است که ما بخواهیم چندین ساعت از هر ۲۴ ساعت آن را در محل کارمان به گونهای سپری کنیم که از آن لذت نبریم. بنابراین لازم است با ایجاد یک محیط کاری لذتبخش برای همه، به سمت کار بیشتر و شادتر حرکت کرد.
-
اگر کارکنان سازمان تان تغییرات مورد نظرتان را نمیخواهند چه باید کرد؟
تغییر و تحول در درون سازمان و بین کارکنان به هر شکلی که باشد در ابتدا با مقاومت افراد مواجه میشود که درهم شکستن این مقاومتها نیازمند هوشیاری زیادی است.
-
۹ اشتباهی که ممکن است شما هم مرتکب شويد
کارآفرینان و مدیران، حتی اگر موفق هم باشند، ممکن است گرفتار دامها و اشتباهاتی شوند که بر موفقیت آنان در آینده تأثیرگذار خواهد بود.
-
برای جذب کارمند درجه یک باید بدانید، آنها چه میخواهند؟
اگر نگران پرداخت حقوق آدم های درجه یک هستید، کاملا اشتباه میکنید، همانطور که کارآفرین هایی مثل شما معنی حضور در کسبوکار را از نو ساخته اند، کارمندهای درجه یک هم به کار و شغل نگاه جدیدی دارند.
-
-
کسب درآمد از طریق پرورش سبزیجات
اگر قطعه زمینی دارید و به دنبال کسب درآمد هستید وقت آن رسیده که راه اصولی کسب درآمد از طریق پرورش سبزیجات را یاد بگیرید. در دکتر چک می خواهیم تمام مراحل این کار، از کاشت و پرورش سبزیجات گرفته تا نحوه فروش و عرضه صحیح آن به بازار را به شما آموزش دهیم.
-
صفر تا صد جواهر سازی
کسبوکار جواهرسازی یک حوزهی بسیار جذاب است اما مانند کسبوکارهای دیگر، نیازمند آن است که زمان، هزینه و تلاش زیادی روی آن صرف شود.
-
5 الگوی مهم کسبوکار چیست؟
یافتههای ما حاکی از ۵ الگوی اصلی کسبوکار است که هر کدام از آنها نقشهایی مشخص در شیوه تامین نیازهای مشتری را نشان میدهند.
-
7 راه راضی نگه داشتن مشتریان
سادهانگاری در «نحوه برقراری ارتباط با مشتری» میتواند برای شرکتها در بازار فروش محصولات و خدمات، گران تمام شود. هفت راه ساده برای «شکار» مشتری و تبدیل کردن خریداران جدید به «مشتریان وفادار» وجود دارد. مهمترین آن، شناسایی «مبادی ورود مشتریان بالقوه» در بازار یک محصول است. خریداران از برندها یک خواسته اصلی دارند.
-
محرکهای اصلی برای جذب نخبگان
در گذشته شرکتهایی که برای جذب نیرو فراخوان میدادند از بین متقاضیان پرشمار و بنا به صلاحدید خود یکسری افراد را انتخاب کرده و شرایط مورد نظر خود را به آنها دیکته میکردند.
-
تحلیل آینده کسبوکار برای کارآفرینان/ کارآفرین چگونه تصمیم پایدارتری اتخاذ کند؟
پیشبینی آینده حاکم بر جغرافیای کسبوکار فرصتی را برای کارآفرینان مهیا میکند که نهتنها ایدههای پیشرو را سریعتر کشف و شناسایی کنند، بلکه با پیشبینی ماهیت چالشهای آینده، چابکی خود را در پاسخ به بحرانها و تغییرات محیطی دوچندان کنند.
-
برندینگ چیست؛ ۲۹ تعریف از ۲۹ صاحبنظر در زمینه بازاریابی
در این مقاله، تعاریف برندینگ را از زبان بازاریابها و رهبران دنیای تصویر نقل میکنیم تا شما را با آنچه برندسازی بههمراه دارد، بیشتر آشنا کنیم.
-
ابزارهای مورد نیاز برای دورکاری تیمهای کسب و کار
فرآیند دورکاری در طول دهه های گذشته کمتر مورد توجه کسب و کارها قرار داشته است. پیش از شیوع ویروس کرونا کمتر برندی به دنبال دورکاری مداوم تیم هایش بود.
-
شروع کسبوکار بدون سرمایه
همه کسبوکارها، فعالیتهایشان را با جذب سرمایهگذار آغاز نمیکنند! بنیانگذاران بسیاری از آنها ترجیح میدهند که با سرمایههای اندک خود و حتی درآمد شغلهای اصلیشان فعالیتها را آغاز کنند.
-
در جستوجوی ایده ناب/ چگونه کسبوکاری موفق راهاندازی کنیم؟
کارآفرینها بهدلایل مختلف کسبوکار خود را راهاندازی میکنند. ممکن است این کار را برای محقق کردن یک رویا یا حل یک مشکل یا حتی پر کردن یک خلأ در بازار انجام دهند. برخی از آنها بهدنبال بهبود محصول/ خدمتی به ظاهر منسوخشده میروند و بقیه میخواهند یک صنعت کامل را بازاختراع کنند.
-
سادهسازی شش حوزه کسبوکار با کمک دادههای بزرگ
دادههای بزرگ بهعنوان یک مفهوم، همه جا به چشم میخورند. نخبگان عرصه تکنولوژی زیاد با آن سروکار دارند، اما شما واقعا چقدر در مورد آن میدانید؟ در حقیقت، این مفهوم دههها وجود داشته است.
-
۵ تاکتیک رهبری که اعتماد میسازند
بسیاری از افراد علیرغم تلاش زیاد نمیتوانند رهبر خوبی باشند. به نظر میرسد رهبری یک مقصد نیست، بلکه یک فرآیند است و برای تقویت آن باید سالها زحمت کشید و تجربه کسب کرد.
-
راهاندازی کسب و کار دیجیتال در سه مرحله/ به چه نکاتی در ارائه خدمات تحویل آنلاین توجه کنیم؟
درگام اول کارآفرینان باید به بررسی دقیق نیازها و خواستههای مشتریان بپردازند و در گام بعدی باید شناخت مناسبی از شیوه تبلیغات و سئو (بهینهسازی موتور جستوجو: SEO) سایت خود در حوزه دیجیتال و قابلیتها در فضای مجازی داشته باشند و در نهایت بتوانند براساس نیازهای تایید شده مشتریان به ایجاد کسبوکار مقرون به صرفه در این حوزه اقدام کنند.
-
راه پر پیچ و خم ارزش آفرینی در کسب و کار
نقشه سفر مشتری یک تصویر بصری از تجربه مشتری با کسبوکار است.
-
مقایسه استارتآپ با کسب و کارهای بزرگ
برای ورود به کارآفرینی و کسب و کار باید تفاوت استارتآپ و کسب و کارهای بزرگ را به درستی درک کنیم.
-
راههای تحقق مشتریمداری
امروزه دنیای کسب وکار بر پایه «مشتریمداری» و «رضایت مشتریان» استوار گشته به گونهای که گسترش خدمات و حتی ارائه آن بدون در نظر گرفتن این اصل نه تنها مشکل بلکه غیر ممکن است. فعالان عرصة اقتصاد و کسانی که به ماندگاری جاودانه در این عرصه میاندیشند، به خوبی میدانند که اکسیژن تنفس در دنیای تجارت «اصل مشتریمداری» است و درک این سخن که «همیشه حق با مشتری است» را سرلوحه برنامههای خویش میدانند.
-
برندینگ یا برندسازی چیست؛ همه آنچه برای خلق یک نشان تجاری باید بدانید
آیا با برند و برندینگ آشنایی دارید؟ اگر در پاسخ به این سؤال تردید دارید این مطلب را مطالعه کنید تا درک جامع و مانعی از برندینگ و موارد مرتبط با این مفهوم به دست بیاورید.
-
10 جمله طلایی که همه کارآفرین ها باید یاد بگیرند / خجالت نکش بگو
بدون شک قدرت و اثرگذاری تا وقتی از آن برای ایجاد تحول و پیشرفت بهرهبرداری نشود ارزش چندانی نخواهد داشت. حتی اگر مهارتهای کارآفرینی را به خوبی بدانید و در خود پرورش دهید، اما از آنها در جهت پرورش افکار عمیقتر، ایجاد انگیزش در اعضای گروه و پیشبرد و توسعه مجموعه کسب و کاریتان استفاده نکنید، نمیتوانید اسم خود را راهبر و کارآفرین موفق بگذارید.
-
بازاریابی شبکههای اجتماعی چیست و چطور به رونق کسبوکارها کمک میکند؟
همه ما به خوبی با مبحث شبکههای اجتماعی آشنا هستیم و از تأثیر شگفتانگیز این رسانهها در زندگی مدرن انسانها باخبریم. در این مقاله میخواهیم از بُعد اقتصادی و اهمیت این رسانهها برای کسبوکارها صحبت کنیم و به شما بگوئیم چطور میتوان با استفاده از این شبکهها تجارت کوچک یا بزرگمان را دگرگون کنیم!
-
بازاریابی ویدیویی یا ویدیو مارکتینگ چیست؟ (بررسی مزایای ویدئو مارکتینگ)
یکی از بهترین روشهای بازاریابی که امروزه بسیار مورد توجه قرار گرفته و بازدهی مناسبی نیز دارد، بازاریابی ویدیویی یا ویدیو مارکتینگ (Video Marketing) است. در این روش کسب و کارها و وبسایتها با ارائهی ویدیوهای باکیفیت، جذاب و خلاقانه و انتشار آنها در شبکههای اجتماعی، مخاطبان بسیاری را جذب میکنند.
-
آیا هنوز هم کسبوکارها نیاز به یک وب سایت دارند؟
هر کسبوکاری هرچند کوچک یا نوپا، نیاز به شاخصههایی دارد که بتواند از آن طریق حیات خود را پایدارتر سازد و در وهله بعدی، بتواند به توسعه و گسترش خود کمک کند. امروزه با افزایش کاربران اینترنت و وارد شدن رسانه نامحدود اینترنت به زندگی افراد جامعه، نقش یک وبسایت خوب پررنگتر از قبل به نظر میرسد.
-
کاربرد قیف فروش در کسب و کارهای مجازی
مجموعه مقالات آموزش بازریابی و کسب کار در فضای مجازی را به صورت سلسله وار برای شما مخاطبان عزیز آماده کرده ایم که در هر قسمت به یکی از مباحث این حوزه پرداخته می شود.
-
41 نکته که باید قبل از راه اندازی فروشگاه خرده فروشی خود بدانید
خیلی ها دوست دارن فروشگاه خرده فروشی راه بندازن و شما هم ممکن است کسی باشید که این رویا را به حقیقت گره می زنید. دراینجا داشتن درک درست از هزینه های استارتاپ ، جریان نقدینگی و همچنین آنچه لازم است تا آنرا به یک تجارت سودآور تبدیلش کند حیاتی است. قبل از اینکه درها فروشگاه خود را باز کنید لازم است همچنین درک مناسبی از بازار هدف داشته باشید و اینکه محصولات را که در چه حجمی با چه حاشیه سود کافیی بفروش برسانید تا بتوانید آنگونه که صاحبان کسب و کارهای کوچک در رویا دارند زندگی کنید.
-
8 مرحله ضروری برای نشانسازی تجاری (برندسازی) کسب و کار
از قدیم گفتن پاتو به اندازه گلیمت دراز کن. آدمهای با نشان (برند) یاد گرفتند که گلیمشون رو دراز کنند و بعد پاشون رو دراز کنن، پس هدفتو بزرگ کن تلاشت رو هم بیشتر کن، شعار انسانهای با نشان (برند) اینه: «ما به معمولی بودن آلرژی داریم»
-
👈 ۴ راه برای غلبه بر مشکلات فروش
«چیزی به نام فروش راحت و فروش سخت وجود ندارد، آنچه هست فقط دو چیز است: فروش هوشمندانه و فروش احمقانه» - چارلز براورد
-
ﻫﻔﺖ راز موفقیت در زندگی و کسب و کار
ﺑﺮﺍﻱ ﻛﺴﺐ ﻭ ﻛﺎﺭ ﻣﻮﻓﻖ ﺑﺎﻳﺪ ﻫﻔﺖ راز کلیدی را بدانید و آن ها را تبدیل به عادات زندگی تان کنید، عادت های ﻛﻠﻴﺪﻱ ﺍﻳﺠﺎﺩ ﻛﻨﻴﺪ چراکه نداشتن هر کدام از آن ها میتواند برای تان ضرر و شکست به همراه بیاورد!
-
دلایل شکست کسب و کارهای کوچک
چرا یک کسب و کار با خطر شکست مواجه است؟ موفقیت در کسب و کار هیچوقت به شکل خود به خودی و یا بر اساس بخت و اقبال صورت نمیگیرد!
-
راههای تحقق مشتری مداری
حضور مشتری در یک واحد اقتصادی علاوه بر آنکه سود مالی به دنبال دارد، شیپور بیدارباش همیشگی است تا بتوانیم چون سربازانی آماده در عرصه رقابت به نبرد بپردازیم.
-
موفقیت در کسب و کار با تکنیک اسکمپر
اگر در کسب و کارتان به مشکل برخوردید، اگر مشکل ایده یابی دارید، اگر به دنبال تصاحب سهم بیشتری از بازار هستید و در کل، اگر به دنبال پیشرفت هستید، حتما این تکنیک را یاد بگیرید.
-
چگونه ایده های خلاقانه داشته باشیم
وقتی حرف کسب و کار میشود اولین چیزی که به ذهن میرسد اینست ک خب چکار کنیم؟ چه ایده ای را تجاری کنیم؟ چطور یک تجارت خلاقانه خلق کنیم؟ و هزار سوال دیگر که دوای همه آن ها در گرو داشتن خلاقیت است که در این مقاله روش های دست یابی به این ایده ها را با هم بررسی میکنیم...
-
اسرار فروش برای کسب و کارهای کوچک با سرمایه کم
تمام کسب و کارها چه بزرگ و چه کوچک، فعالیتش وابسته به میزان فروش است و مشتریان هستند که ضامن بقای آن کسب و کارند اما متاسفانه بارها در موارد بسیار زیاد افراد زیادی را دیده ام که کسب کاری راه انداخته اند، کلی هزینه کرده اند و حتی محصول هم تولید کرده اند اما برای بازاریابی و فروش هیچ برنامه ریزی ایی نداشتند!
-
اسرار قبولی در مصاحبه استخدامی!
رمز و راز موفقیت در مصاحبه شغلی برای یک استخدام با شرایط مورد نظرتان را گردآوری کرده ایم، برای موفقیت در یک مصاحبهی استخدامی، باید بتوانید با ویژگیهای شخصیتی خود، کارفرما را متقاعد کنید که بیش از دیگران برای شرکت ارزش ایجاد خواهید کرد.
-
چگونه دیگر کارمند نباشیم
اگر شماهم از کارمندی و زندگی با درآمد محدود و یکنواخت خسته شده اید، یا اگر کار مورد علاقه تان را پیدا نمیکنید، به یک گنج نیاز دارید! گنج شما، کسب و کار و ثروت بدست آمده از تجارت خودتان خواهد بود که در ادامه متن، اصول رسیدن به آن را باهم میخوانیم.