آموزش | آموزش کسب و کار | شبکه تلویزیونی ایران ‌کالا

  • صفر تا صد پرورش قزل آلا

    صفر تا صد پرورش قزل آلا

    هرجایی که آب مناسبی داشته باشد زمینه پرورش ماهی قزل آلا را دارد و آب مناسب هم پارامترهایی دارد که این پارامترها از طریق آزمایش مشخص می شود.

  • ٨ جمله مديران موفق

    ٨ جمله مديران موفق

    برخورداری از ویژگی‌های شخصی به بهتر شدنِ شما و تعاملات‌تان با دیگران کمک می‌کند و از شما مدیر موفقی می‌سازد که دیگران برای آن احترام قائلند و از پیروی کردن از او احساس رضایت می‌کنند.

  • تفاوت میان مدیران فروش و رهبران فروش

    تفاوت میان مدیران فروش و رهبران فروش

    هرچند عبارات رهبر فروش و مدیر فروش اغلب به جای هم و معادل یکدیگر بکار میروند، اما تفاوت بسیاری میان این دو نقش وجود دارد.

  • ایده‌هایی برای ایجاد یک محیط کاری لذت‌بخش

    ایده‌هایی برای ایجاد یک محیط کاری لذت‌بخش

    زندگی بسیار کوتاه‌تر از آن است که ما بخواهیم چندین ساعت از هر ۲۴ ساعت آن را در محل کارمان به گونه‌ای سپری کنیم که از آن لذت نبریم. بنابراین لازم است با ایجاد یک محیط کاری لذت‌بخش برای همه، به سمت کار بیشتر و شادتر حرکت کرد.

  •  اگر کارکنان سازمان تان تغییرات مورد نظرتان را نمی‌خواهند چه باید کرد؟

    اگر کارکنان سازمان تان تغییرات مورد نظرتان را نمی‌خواهند چه باید کرد؟

    تغییر و تحول در درون سازمان و بین کارکنان به هر شکلی که باشد در ابتدا با مقاومت افراد مواجه می‌شود که درهم شکستن این مقاومت‌ها نیازمند هوشیاری زیادی است. 

  • ۹ اشتباهی که ممکن است شما هم مرتکب شويد

    ۹ اشتباهی که ممکن است شما هم مرتکب شويد

    کارآفرینان و مدیران، حتی اگر موفق هم باشند، ممکن است گرفتار دام‌ها و اشتباهاتی شوند که بر موفقیت آنان در آینده تأثیرگذار خواهد بود.

  • برای جذب کارمند درجه یک باید بدانید، آنها چه میخواهند؟

    برای جذب کارمند درجه یک باید بدانید، آنها چه میخواهند؟

    اگر نگران پرداخت حقوق آدم های درجه یک هستید، کاملا اشتباه میکنید، همانطور که کارآفرین هایی مثل شما معنی حضور در کسب‌وکار را از نو ساخته اند، کارمندهای درجه یک هم به کار و شغل نگاه جدیدی دارند.

  • چه چیزهایی برند نیستند؟
  • صفر تا صد شمع سازی + میزان سرمایه و درآمد

    صفر تا صد شمع سازی + میزان سرمایه و درآمد

    کسب و کار شمع سازی از مشاغل خانگی پر درآمد است که امروزه به علت خواص دارویی و خواص زینتی و زیبایی شمع بازار مصرفی بالا و پررونقی دارد.

  • کسب درآمد از طریق پرورش سبزیجات

    کسب درآمد از طریق پرورش سبزیجات

    اگر قطعه زمینی دارید و به دنبال کسب درآمد هستید وقت آن رسیده که راه اصولی کسب درآمد از طریق پرورش سبزیجات را یاد بگیرید. در دکتر چک می خواهیم تمام مراحل این کار، از کاشت و پرورش سبزیجات گرفته تا نحوه فروش و عرضه صحیح آن به بازار را به شما آموزش دهیم.

  • صفر تا صد جواهر سازی

    صفر تا صد جواهر سازی

    کسب‌وکار جواهرسازی یک حوزه‌ی بسیار جذاب است اما مانند کسب‌وکارهای دیگر، نیازمند آن است که زمان، هزینه و تلاش زیادی روی آن صرف شود.

  •  شکار فرصت در صنایع دیگر/ 5 الگوی مهم کسب‌وکار چیست؟

    5 الگوی مهم کسب‌وکار چیست؟

    یافته‌های ما حاکی از ۵ الگوی اصلی کسب‌وکار است که هر کدام از آنها نقش‌هایی مشخص در شیوه تامین نیازهای مشتری را نشان می‌دهند.

  • 7 راه راضی نگه داشتن مشتریان

    7 راه راضی نگه داشتن مشتریان

    ساده‌انگاری در «نحوه برقراری ارتباط با مشتری» می‌تواند برای شرکت‌ها در بازار فروش محصولات و خدمات، گران تمام شود. هفت راه ساده برای «شکار» مشتری و تبدیل کردن خریداران جدید به «مشتریان وفادار» وجود دارد. مهم‌ترین آن، شناسایی «مبادی ورود مشتریان بالقوه» در بازار یک محصول است. خریداران از برندها یک خواسته اصلی دارند.

  • تحولات رخ داده در زمینه ارتباط بین سازمان‌ها و کارکنان/ محرک‌های اصلی برای جذب نخبگان چیست؟

    محرک‌های اصلی برای جذب نخبگان

    در گذشته شرکت‌هایی که برای جذب نیرو فراخوان می‌دادند از بین متقاضیان پرشمار و بنا به صلاحدید خود یکسری افراد را انتخاب کرده و شرایط مورد نظر خود را به آنها دیکته می‌کردند.

  • تحلیل آینده کسب‌وکار برای کارآفرینان/ کارآفرین چگونه تصمیم پایدارتری اتخاذ کند؟

    تحلیل آینده کسب‌وکار برای کارآفرینان/ کارآفرین چگونه تصمیم پایدارتری اتخاذ کند؟

    پیش‌بینی آینده حاکم بر جغرافیای کسب‌وکار فرصتی را برای کارآفرینان مهیا می‌کند که نه‌تنها ایده‌های پیش‌رو را سریع‌تر کشف و شناسایی کنند، بلکه با پیش‌بینی ماهیت چالش‌های آینده، چابکی خود را در پاسخ به بحران‌ها و تغییرات محیطی دوچندان کنند.

  •  برندینگ چیست؛ ۲۹ تعریف از ۲۹ صاحب‌نظر در زمینه بازاریابی

    برندینگ چیست؛ ۲۹ تعریف از ۲۹ صاحب‌نظر در زمینه بازاریابی

    در این مقاله، تعاریف برندینگ را از زبان بازاریاب‌ها و رهبران دنیای تصویر نقل می‌کنیم تا شما را با آنچه برندسازی به‌همراه دارد، بیشتر آشنا کنیم.

  • ابزارهای مورد نیاز برای دورکاری تیم‌های کسب و کار

    ابزارهای مورد نیاز برای دورکاری تیم‌های کسب و کار

    فرآیند دورکاری در طول دهه ‎های گذشته کمتر مورد توجه کسب و کارها قرار داشته است. پیش از شیوع ویروس کرونا کمتر برندی به دنبال دورکاری مداوم تیم هایش بود.

  •  شروع کسب‌وکار بدون سرمایه

    شروع کسب‌وکار بدون سرمایه

    همه کسب‌وکارها، فعالیت‌هایشان را با جذب سرمایه‌گذار آغاز نمی‌کنند! بنیان‌گذاران بسیاری از آنها ترجیح می‌دهند که با سرمایه‌های اندک خود و حتی درآمد شغل‌های اصلی‌شان فعالیت‌ها را آغاز کنند.

  • در جست‌وجوی ایده ناب/ چگونه کسب‌وکاری موفق راه‌اندازی کنیم؟

    در جست‌وجوی ایده ناب/ چگونه کسب‌وکاری موفق راه‌اندازی کنیم؟

    کارآفرین‌ها به‌دلایل مختلف کسب‌وکار خود را راه‌اندازی می‌کنند. ممکن است این کار را برای محقق کردن یک رویا یا حل یک مشکل یا حتی پر کردن یک خلأ در بازار انجام دهند. برخی از آنها به‌دنبال بهبود محصول/ خدمتی به ظاهر منسوخ‌شده می‌روند و بقیه می‌خواهند یک صنعت کامل را بازاختراع کنند.

  •  ساده‌سازی شش حوزه کسب‌وکار با کمک داده‌های بزرگ

    ساده‌سازی شش حوزه کسب‌وکار با کمک داده‌های بزرگ

    داده‌های بزرگ به‌عنوان یک مفهوم، همه جا به چشم می‌خورند. نخبگان عرصه تکنولوژی زیاد با آن سروکار دارند، اما شما واقعا چقدر در مورد آن می‌دانید؟ در حقیقت، این مفهوم دهه‌ها وجود داشته است.

  • ۵ تاکتیک رهبری که اعتماد می‌سازند +اینفوگرافیک

    ۵ تاکتیک رهبری که اعتماد می‌سازند

    بسیاری از افراد علیرغم تلاش زیاد نمی‌توانند رهبر خوبی باشند. به نظر می‌رسد رهبری یک مقصد نیست، بلکه یک فرآیند است و برای تقویت آن باید سال‌ها زحمت کشید و تجربه کسب کرد.

  • راه‌اندازی کسب‌ و کار دیجیتال در سه مرحله/ به چه نکاتی در ارائه خدمات تحویل آنلاین توجه کنیم؟

    راه‌اندازی کسب‌ و کار دیجیتال در سه مرحله/ به چه نکاتی در ارائه خدمات تحویل آنلاین توجه کنیم؟

    درگام اول کارآفرینان باید به بررسی دقیق نیازها و خواسته‌های مشتریان بپردازند و در گام بعدی باید شناخت مناسبی از شیوه تبلیغات و سئو (بهینه‌سازی موتور جست‌وجو: SEO) سایت خود در حوزه دیجیتال و قابلیت‌ها در فضای مجازی داشته باشند و در نهایت بتوانند براساس نیازهای تایید شده مشتریان به ایجاد کسب‌وکار مقرون به صرفه در این حوزه اقدام کنند.

  •  راه پر پیچ‌ و خم ارزش آفرینی در کسب‌ و کار/ نقشه سفر مشتری چیست؟

    راه پر پیچ‌ و خم ارزش آفرینی در کسب‌ و کار

    نقشه سفر مشتری یک تصویر بصری از تجربه مشتری با کسب‌وکار است.

  • مقایسه استارت‌آپ با کسب و کارهای بزرگ

    مقایسه استارت‌آپ با کسب و کارهای بزرگ

    برای ورود به کارآفرینی و کسب و کار باید تفاوت استارت‌آپ و کسب و کارهای بزرگ را به درستی درک کنیم.

  • راه‌های تحقق مشتری‌مداری

    راه‌های تحقق مشتری‌مداری

    امروزه دنیای کسب وکار بر پایه «مشتری‌مداری» و «رضایت مشتریان» استوار گشته به گونه‌ای که گسترش خدمات و حتی ارائه آن بدون در نظر گرفتن این اصل نه تنها مشکل بلکه غیر ممکن است. فعالان عرصة اقتصاد و کسانی که به ماندگاری جاودانه در این عرصه می‌اندیشند، به خوبی می‌دانند که اکسیژن تنفس در دنیای تجارت «اصل مشتری‌مداری» است و درک این سخن که «همیشه حق با مشتری است» را سرلوحه برنامه‌های خویش می‌دانند.

  • برندینگ یا برندسازی چیست؛ همه آنچه برای خلق یک نشان تجاری باید بدانید

    برندینگ یا برندسازی چیست؛ همه آنچه برای خلق یک نشان تجاری باید بدانید

    آیا با برند و برندینگ آشنایی دارید؟ اگر در پاسخ به این سؤال تردید دارید این مطلب را مطالعه کنید تا درک جامع و مانعی از برندینگ و موارد مرتبط با این مفهوم به دست بیاورید.

  • 10 جمله طلایی که همه کارآفرین ها باید یاد بگیرند / خجالت نکش بگو

    10 جمله طلایی که همه کارآفرین ها باید یاد بگیرند / خجالت نکش بگو

    بدون شک قدرت و اثرگذاری تا وقتی از آن برای ایجاد تحول و پیشرفت بهره‌برداری نشود ارزش چندانی نخواهد داشت. حتی اگر مهارتهای کارآفرینی را به خوبی بدانید و در خود پرورش دهید، اما از آنها در جهت پرورش افکار عمیق‌تر، ایجاد انگیزش در اعضای گروه و پیشبرد و توسعه مجموعه کسب و کاریتان استفاده نکنید، نمیتوانید اسم خود را راهبر و کارآفرین موفق بگذارید.

  • بازاریابی شبکه‌های اجتماعی چیست و چطور به رونق کسب‌و‌کارها کمک می‌کند؟

    بازاریابی شبکه‌های اجتماعی چیست و چطور به رونق کسب‌و‌کارها کمک می‌کند؟

    همه ما به خوبی با مبحث شبکه‌های اجتماعی آشنا هستیم و از تأثیر شگفت‌انگیز این رسانه‌ها در زندگی مدرن انسان‌ها باخبریم. در این مقاله می‌خواهیم از بُعد اقتصادی و اهمیت این رسانه‌ها برای کسب‌وکارها صحبت کنیم و به شما بگوئیم چطور می‌توان با استفاده از این شبکه‌ها تجارت کوچک یا بزرگمان را دگرگون کنیم!

  • بازاریابی ویدیویی یا ویدیو مارکتینگ چیست؟ (بررسی مزایای ویدئو مارکتینگ)

    بازاریابی ویدیویی یا ویدیو مارکتینگ چیست؟ (بررسی مزایای ویدئو مارکتینگ)

    یکی از بهترین روش‌های بازاریابی که امروزه بسیار مورد توجه قرار گرفته و بازدهی مناسبی نیز دارد، بازاریابی ویدیویی یا ویدیو مارکتینگ (Video Marketing) است. در این روش کسب و کارها و وب‌سایت‌ها با ارائه‌ی ویدیوهای باکیفیت، جذاب و خلاقانه و انتشار آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی، مخاطبان بسیاری را جذب می‌کنند.

  • آیا هنوز هم کسب‌وکارها نیاز به یک وب ‌سایت دارند؟

    آیا هنوز هم کسب‌وکارها نیاز به یک وب ‌سایت دارند؟

    هر کسب‌وکاری هرچند کوچک یا نوپا، نیاز به شاخصه‌هایی دارد که بتواند از آن طریق حیات خود را پایدارتر سازد و در وهله بعدی، بتواند به توسعه و گسترش خود کمک کند. امروزه با افزایش کاربران اینترنت و وارد شدن رسانه نامحدود اینترنت به زندگی افراد جامعه، نقش یک وب‌سایت خوب پررنگ‌تر از قبل به نظر می‌رسد.

  • کسب و کار در فضای مجازی، قیف فروش

    کسب و کار در فضای مجازی، قیف فروش

    مجموعه مقالات آموزش بازریابی و کسب کار در فضای مجازی را به صورت سلسله وار برای شما مخاطبان عزیز آماده کرده ایم که در هر قسمت به یکی از مباحث این حوزه پرداخته می شود.

  • 41 نکته که باید قبل از راه اندازی فروشگاه خرده فروشی خود بدانید

    41 نکته که باید قبل از راه اندازی فروشگاه خرده فروشی خود بدانید

    خیلی ها دوست دارن فروشگاه خرده فروشی راه بندازن و شما هم ممکن است کسی باشید که این رویا را به حقیقت گره می زنید. دراینجا داشتن درک درست از هزینه های استارتاپ ، جریان نقدینگی و همچنین آنچه لازم است تا آنرا به یک تجارت سودآور تبدیلش کند حیاتی است. قبل از اینکه درها فروشگاه خود را باز کنید لازم است همچنین درک مناسبی از بازار هدف داشته باشید و اینکه محصولات را که در چه حجمی با چه حاشیه سود کافیی بفروش برسانید تا بتوانید آنگونه که صاحبان کسب و کارهای کوچک در رویا دارند زندگی کنید.

  • 8 مرحله ضروری برای نشان‌سازی تجاری (برندسازی) کسب و کار

    8 مرحله ضروری برای نشان‌سازی تجاری (برندسازی) کسب و کار

    از قدیم گفتن پاتو به اندازه گلیمت دراز کن. آدم‌های با نشان (برند) یاد گرفتند که گلیمشون رو دراز کنند و بعد پاشون رو دراز کنن، پس هدفتو بزرگ کن تلاشت رو هم بیشتر کن، شعار انسان‌های با نشان (برند) اینه: «ما به معمولی بودن آلرژی داریم»

  • 👈 ۴ راه برای غلبه بر مشکلات فروش

    👈 ۴ راه برای غلبه بر مشکلات فروش

    «چیزی به نام فروش راحت و فروش سخت وجود ندارد، آنچه هست فقط دو چیز است: فروش هوشمندانه و فروش احمقانه» - چارلز براورد

  • ﻫﻔﺖ راز موفقیت در زندگی و کسب و کار

    ﻫﻔﺖ راز موفقیت در زندگی و کسب و کار

    ﺑﺮﺍﻱ ﻛﺴﺐ ﻭ ﻛﺎﺭ ﻣﻮﻓﻖ ﺑﺎﻳﺪ ﻫﻔﺖ راز کلیدی را بدانید و آن ها را تبدیل به عادات زندگی تان کنید، عادت های ﻛﻠﻴﺪﻱ ﺍﻳﺠﺎﺩ ﻛﻨﻴﺪ  چراکه نداشتن هر کدام از آن ها میتواند برای تان ضرر و شکست به همراه بیاورد!

  • دلایل شکست کسب و کارهای کوچک

    دلایل شکست کسب و کارهای کوچک

    چرا یک کسب و کار با خطر شکست مواجه است؟ موفقیت در کسب و کار هیچوقت به شکل خود به خودی و یا بر اساس بخت و اقبال صورت نمیگیرد!

  • راههای تحقق مشتری مداری

    راههای تحقق مشتری مداری

    حضور مشتری در یک واحد اقتصادی علاوه بر آنکه سود مالی به دنبال دارد، شیپور بیدارباش همیشگی است تا بتوانیم چون سربازانی آماده در عرصه رقابت به نبرد بپردازیم.

  • موفقیت در کسب و کار با تکنیک اسکمپر

    موفقیت در کسب و کار با تکنیک اسکمپر

    اگر در کسب و کارتان به مشکل برخوردید، اگر مشکل ایده یابی دارید، اگر به دنبال تصاحب سهم بیشتری از بازار هستید و در کل، اگر به دنبال پیشرفت هستید، حتما این تکنیک را یاد بگیرید.

  • چگونه ایده های خلاقانه داشته باشیم

    چگونه ایده های خلاقانه داشته باشیم

    وقتی حرف کسب و کار میشود اولین چیزی که به ذهن میرسد اینست ک خب چکار کنیم؟ چه ایده ای را تجاری کنیم؟ چطور یک تجارت خلاقانه خلق کنیم؟ و هزار سوال دیگر که دوای همه آن ها در گرو داشتن خلاقیت است که در این مقاله روش های دست یابی به این ایده ها را با هم بررسی میکنیم...

  • اسرار فروش برای کسب‌ و‌ کارهای کوچک با سرمایه کم

    اسرار فروش برای کسب‌ و‌ کارهای کوچک با سرمایه کم

    تمام کسب و کارها چه بزرگ و چه کوچک، فعالیتش وابسته به میزان فروش است و مشتریان هستند که ضامن بقای آن کسب و کارند اما متاسفانه بارها در موارد بسیار زیاد افراد زیادی را دیده ام که کسب کاری راه انداخته اند، کلی هزینه کرده اند و حتی محصول هم تولید کرده اند اما برای بازاریابی و فروش هیچ برنامه ریزی ایی نداشتند!

  • اسرار قبولی در مصاحبه استخدامی!

    اسرار قبولی در مصاحبه استخدامی!

    رمز و راز موفقیت در مصاحبه شغلی برای یک استخدام با شرایط مورد نظرتان را گردآوری کرده ایم، برای موفقیت در یک مصاحبه‌ی استخدامی، باید بتوانید با ویژگی‌های شخصیتی خود، کارفرما را متقاعد کنید که بیش از دیگران برای شرکت ارزش ایجاد خواهید کرد.

  • چگونه دیگر کارمند نباشیم

    چگونه دیگر کارمند نباشیم

    اگر شماهم از کارمندی و زندگی با درآمد محدود و یکنواخت خسته شده اید، یا اگر کار مورد علاقه تان را پیدا نمیکنید، به یک گنج نیاز دارید! گنج شما، کسب و کار و ثروت بدست آمده از تجارت خودتان خواهد بود که در ادامه متن، اصول رسیدن به آن را باهم میخوانیم.

جدید ترین برنامه ها